Kotek czy Cycki – podsumowanie kampanii

0

Od 20 października 2012 do 25 listopada 2012 trwała „kampania” na moim blogu, która miała najwytrwalszych skierować na FanPage mojego bloga. W sumie bardziej to był eksperyment, no ale…

Kotek czy Cycki? Plakat

Najprzód obowiązkowa lektura:

Jak już przeczytasz to lecim dalej ;-)

W pierwszym dniu kampanii poddałem testowi kilku znajomych – większość stwierdziła, że wyskakujący popup jest reklamą i automatycznie zamknęła go – troszkę zdziwiło mnie to ;-). Cóż, wybór przepadał.

Kotek czy Cycki? Kampania

Statystyki

Między 20 październikiem, a 25 listopadem:

  • Mojego bloga odwiedziło 12.391 unikalnych użytkowników zakwalifikowanych przez Google Analytics – ta liczba będzie wyjściową do kampanii
  • Również wedle Google Analytics wygenerowano 17.408 odsłon i 13.575 odwiedzin („cześć-nara”).

Wedle statystyk serwerowych wyszły mi nieco niższe wyniki – to ze względu na wrzucenie wszystkich liczb do miesięcznego worka i wyciągnięcie z tego procenta. Zostawiam wiec tak niedokładne statystyki bo nie chce mi się dokładnie tego przeliczać.

Nie uwzględnię tutaj użytkowników z wyłączonym JS – jest ich między 5%-30%… jednak sam już teraz nie pamiętam, czy kampanię w ogóle na nich przygotowałem. Pomijamy.

Teraz zerkając na statystyki kampanii:

  • Zarejestrowano 2027 żądań kampanii do serwera co stanowi 16,4% ogólnego zaangażowania użytkowników (nie zignorowali okna)
  • Zignorowano 5 niepoprawnych żądań do serwera (nie wliczone wyżej)
  • Dokonano 1955 wyborów (15,7% narażonych / 96,4% zaangażowanych)
  • Wyrażono opinię 72 razy (0,6% narażonych / 3,6% zaangażowanych)

Opinie o kampanii:

  • 33 osoby (45,8%) uznały, że kampania je atakuje
    • W znacznej większości ta opinia padała w poranno-południowych porach
  • 6 osób (8,5%) zgłosiło problem z notorycznie pojawiającym się okienkiem
    • Zgłoszenia nie pozwalają ustalić felernej przeglądarki przez co przymykam oko na ten wynik
  • 33 osoby (45,8%) uznały, że kampania jest fajna
    • Częściej kampania była uznawana za fajną w wieczornych porach

Ogólnie na początku kampanii przeważała większość pozytywnych opinii. Zdziwiłem się, gdy po przeliczeniu głosów wyszło 50:50.

No i najciekawsze… WYNIKI:

  • Wybrano Cycki 1629 razy (83,3%)
  • Wybrano Kotka 326 razy (16,7%)

Było do przewidzenia… mimo wszystko Piersi z kotkiem to bardzo przyjemny widok, szczęściarz:

Kotek śpiący na piersiach

:-).

Cel kampanii?

Kampania przyciągnęła na mój FanPage zawrotne… 3 osoby, które nadal należą do grona fanów. Stanowi to:

  • 8,5% użytkowników FanPage do końca czasu trwania kampanii (35 wtedy)
  • 0,002% ogółu użytkowników narażonych na kampanię
  • 0,01% z użytkowników w ogóle zaangażowanych w kampanię
  • 0,01% użytkowników, którzy oddali swój głos (i byli proszeni o dołączenie do grona fanów)

Dlaczego kampania okazała się porażką?

No niezupełnie porażką. Ciekawe są same wybory użytkowników. Na pewno na przyszłość wiem, że:

  • Nie użyję więcej wyskakującego popupu
  • Pozwolę najpierw przeczytać użytkownikowi tekst zanim poproszę go o dołączenie do grona fanów
  • Obmyślę jakieś filtrowanie targetu

Trafiło się to wszystko na wykop-effect przy artykule o Paruresis – dość poważny temat, więc mam świadomość że kampania mogła urazić poważniejszych i starszych ludzi.

To chyba tyle z tego podsumowania… do następnej kampanii, bo już jedną wymyśliłem, która z pewnością odniesie większy sukces ;-).

Tagi: , , , , ,

Skomentuj