Best Worms Armageddon Dexterxx’s Shopper Scheme

0

Worms Armageddon Logo

Download below.

Od wielu lat jestem napierdalatorem w Wormsy, a szczególnie tryb gry jakim jest Shopper. Zacząłem gdzieś w 2004 (może 2003) roku wbijać na WormNeta a tam poznawałem tryby gry typu Proper, Shopper, RopeRace… Zaczęło się od WWP, a ponad rok temu jak powróciłem do robaków to przesiadłem się na WA które wcześniej nie dopuszczałem do świadomości jako lepsze – a jedynie one są do dzisiaj (ponad 10 lat od wydania!) aktualizowane za sprawą dwóch fanatyków.

Wciąż wielu ludzi przyczynia się do trwania takich tworów jak Wormpedia, wciąż na wormnecie siedzą dziesiątki ludzi i grają w ta kultową grę. Ja szczególnie pokochałem shoppera tak i zmodyfikowałem go nieco pod większą rozgrywkę – szczególnie nie podoba mi się schemat shoppera stawiany przez hostingbuddy stąd moja modyfikacja, a i tak większość czasu gram na LAN’ie.

Krótko, czym jest Shopper?

Przykładowa („stara”, bitowa) mapa do shoppera

Tryb gry polega na graniu na specjalnych mapach (platformach?) na których szczególnie łatwo się poruszać po linia. Często kluczowym elementem mapy jest jakiś typ dachu. Do shoppera nie nadaje się mapa generowana przez grę, a wszelkie mapy można pościągać na przykład na BlameThePixel. Trzema głównymi zasadami gry (które zazwyczaj trzeba wyrecytować wchodząc na jakiś serwer shoppera) jest:

  • KTL – Kill the leader (ewentualnie ABL – All but last)
    • Zasada ustala kogo można atakować co turę w danej chwili. W pierwszym przypadku zawsze musimy (przynajmniej drasnąć) lidera przy ataku. Drugi przypadek to unikać atakowania ostatniego (jednak i on może oberwać gdy zaatakowaliśmy kogoś innego).
    • Atak, to znaczy musi dany osobnik oberwać z naszej broni. Knocknięcia (spychanie) nie liczy się jako atak. Wybuch miny która pojawiła się przy generowaniu planszy również nie jest zaliczane do ataku (mina, która została rzucona, a nie wybuchła w danej turze też jest moim zdaniem neutralna). Utopienie też. Możesz na przykład zepchnąć ostatniego na minę przy tym na przykład nie mając już czasu na atak kogokolwiek, a i tak nie złamałeś reguły.
    • Kto jest ostatni, kto jest pierwszy: od tego masz belki pośrodku na dole ekranu. Jeśli ich nie widzisz: wciśnij (jak pamiętam) shift + delete aby je ustawić na stałe.
  • CBA – Crate before attack (są również inne odmiany, na przykład surf, fly itd. Ja gram tylko CBA)
    • MUSISZ zebrać paczkę przed atakiem. Nieważne jak. Wzięcie paczki jest wymagane, aby mieć możliwość użycia broni.
  • ATR – Attack from rope
    • Są również (wg mnie: buble) bronie w schematach typu hosting buddy, które mają ustawione shotguny i inne 'ziemne’ bronie, których nie można użyć na linie. W moim schemacie brak takich broni: no chyba tylko freeze.
    • MUSISZ atakować z liny przeciwnika. Nieważne, czy 10 sekund przy nim stałeś i miałeś czas na przypięcie się i zaatakowanie, a i tak wolałeś zrobić to bez liny: masz atakować z liny i koniec kropka
  • Dodatkowe zasady:
    • KTC – Kill the cow. Jeśli jakiś gracz przesadnie złamie reguły, nie będzie skipał itp – zostaje przez ludzi mianowany krową. Wszyscy bez wyjątku powinni go pierwszego wyeliminować z gry, nawet jeśli jest ostatni.
    • Zakaz używania grinderów i grinder packów – czyli platform które można umiejscowić na mapie. Zazwyczaj są one wyłączone w schematach, w moim jednak jest grinder pack, bo schemat korzysta ze specjalnych broni i nie można ich pojedynczo wyłączyć.
    • Zakaż używania nuklearów. Ja dopuszczam tą możliwość, jednak zazwyczaj w schematach specjalne bronie są wyłączone więc tym nie trzeba się przejmować.
    • Jeśli zaatakujesz bez liny: skipasz kolejną rundę. Jeśli zaatakujesz niewłaściwą osobę: skipasz kolejną rundę. Jeśli użyjesz zabronionej broni: skipaz kolejną rundę, no chyba że doszczętnie zepsułeś rozgrywkę. Ty masz pamiętać o skipaniu. Nie skipniesz: jesteś krową. Przy małej szkodliwości czynu, skip można sobie odpuścić JEŚLI INNI NA TO POZWALAJĄ.

Dexterxx Shopper – moja modyfikacja

Co jest głównie innego w moim schemacie? Czym różni się rozgrywka u mnie?

  • Schemat do gry WA 3.6 (czyli rozszerzony)
  • Gram na TestStuffie. TestStuff włączasz przed rozpoczęciem gry komendą /ts w chacie. Co zmienia test stuff?
    • BattyRope – po zakończeniu tury jeśli jesteś na linie: nie spadniesz. Inaczej: lina nie odczepia się po zakończeniu czasu, możesz wisieć aż ktoś Cię zbije.
    • Knocking – głównie ze względu na to zacząłem grać na test stuffie. Knockingu normalnie nie ma na rozgrywkach LAN’owych, stąd potrzeba. Umożliwia spychanie innych robaków.
    • Indian Rope Trick – umożliwia wbicie się liną w ziemi celując poniżej siebie. Można wbijać linę dokładnie pod sobą itp.
    • Możliwość ataku gdy akurat lecisz bez liny (można w ten sposób przelecieć całą mapę na przykład rzucając krowy). Można też wybić się wysoko w górę albo spadać niebezpiecznie w dół i na przykład klawiszem ENTER wyratować się spadochronem, jeśli był wybrany.
    • Dwa razy większa szybkość poruszania się na linie jak i większa granica przed obrażeniami. Inaczej: Bardziej musisz pierdyknąć w coś, aby zrobiło Ci to krzywdę.
    • Obrotowe namierzanie jak i „powracająca” energia ładowania przed atakiem.
  • Grę zaczyna się z nieskończoną Bazooką, Liną, Spadochronem, Drillem.
    • Bazooka na wypadek braku innych broni.
    • Drill aby się ratować przy braku BattyRope ewentualnie przewiercić jakiegoś robaka.
    • Również jest Suicide Bomber – na wypadek pojawienia się na mapie w miejscu z którego nie można się wydostać (ewentualnie kara lub zadość uczynienie dla kogoś).
    • Paluszek. O przepraszam: jedyna broń którą pozwalam użyć z ziemi. Bardzo rzadko stosowany.
      • Wszystko nieskończone.
  • Życie na starcie: 200. Miny jak i świece na mapie w liczbie sporej. Miny na 0s. Długość rundy: 30minut a po tym czasie zatrucie w sudden death. Czas tury: 30s, jednak dla lepszych graczy można zmniejszyć. Hot Seat: 10s. Czas ucieczki na linie: 10s, pieszo: 0.
  • Donor karty, brak worm selectu, oczywiście niezniszczalny teren + super bronie
  • Krew, Aqua Owce, Owce wypadają przy zniszczeniu paczki, ROZSZERZONY CLUSTER.
  • Są w obiegu bronie specjalne, jednak nie wolno używać grinder packa którego niestety nie jestem w stanie wyłączyć
  • Gracz który pozostał na linie po skończeniu tury może przypadkowo zabrać Ci paczkę. Wtedy nie możesz atakować, jeśli nie ma paczek które możesz zebrać (pamiętaj, ze możesz knockować). Jeśli Ty zabrałeś przypadkowo paczkę w ten sposób: masz pełne prawo atakować.
    • Kto zabrał paczkę? Ważne aby gracze korzystali z różnych głosów robaczków, czasem po prostu trudno wyłapać animację paczki.
    • Ewentualnie się dogadać, że po prostu paczka przepada i nikt nie jest premiowany.
  • Brak broni ziemnych. Dosłownie wszystkim. Zawsze mnie denerwowały. WSZYSTKIM atakujesz z liny
  • Bronie specjalne:
    • Możesz na przykład puścić armageddon przy tym raniąc tylko ostatniego gracza. Od woli ludzi zależy czy będziesz okrzyknięty krową i skipał rundę. Ja na ogół takich rzeczy nie zauważam i często nuke’i traktuje jako dodatek do rozrywki.
  • Ilość graczy dowolna

Moc broni

Na ogół dołożyłem starań, aby niedoceniane bronie były bardziej efektowne i efektywne. Mimo wszystko uważam, że schemat jest dostatecznie zbalansowany, więc nie ma co się bać o zbyt nierówną rozgrywkę.

  • Granaty – Bardzo mocne, nie ma problemu by przelecieć z jednego końca mapy do drugiego
  • Clustery – Zajebiście mocne. Ludzie aż się dziwią grając ze mną. Można osiągnąć i szkodę na 500 punktów życia przy odpowiednim umieszczeniu granatu
  • Swobodny Banan – Najbardziej szkodliwa broń w grze. Można osiągnąć nawet 1400 punktów życia na jednego robaka. Masz banana, możesz wiele zmienić
  • Mina – Zwykła a nawet słabsza. Broń dla detalicznej roboty
  • Mole bomb – Bardzo mocny skoczek.
  • Air Strike – Ze względu na dach w większości map.. air strike został podkręcony na maksa. Kryjesz się pod dachem? Tym na pewno Cię zabiją.
  • Drill – Bardzo mocny. Można osiągnąć około 90punktów życia.
  • Alelujka – 100 punktów weźmie domyślnie
  • Skunks – Kurczaki, właśnie teraz go podkręciłem, bo wcześniej o nim zapomniałem.. poprawi zabawę :-)

Changelog

V1.0 – 2011-05-10

  • Początkowe wydanie publiczne
  • Przykręcony skunks

v1.1 – 2020-12-25

  • Poprawki na v3.8, kilka tweaków

Download

New v3.8 patch version: Download here.

Old v3.7 version compatible.

Słowem zakończenia

Życzę miłej zabawy :-)

Tagi: , , , , ,

Skomentuj