LAN bezprzewodowo via Bluetooth..

0

.. z dostępem do Internetu na Windows XP i przy pomocy BlueSoleil. Problem powszechny w każdym przypadku, w którym ktoś próbuje udostępnić pasmo sieciowe na komputer obok właśnie za pomocą Bluetooth. Chwilę temu, po kolejnej godzinie kombinowania udało mi się znowu to zmusić do działania.. Jak? Czytaj dalej.

Krótki wstęp sprzętowy:

Host

  • Windows XP SP3
  • BlueSoleil 6.4
  • Dostęp do Internetu przez sieć domową za pomocą kabla
  • Zgrabny USB Bluetooth T4 klasy pierwszej

Klient

  • Windows XP SP3
  • BlueSoleil 6.4
  • Również zgrabny T4 jak wyżej

To moja druga udana próba podłączenia (i raczej ostatnia z kombinowaniem). O czym musisz wiedzieć:

  • Miej zainstalowaną na obydwóch komputerach tą samą wersję BlueSoleil. Ja próbowałem tylko podłączenie Host: BS6 Klient: BS2.6. Nie przyniosło to powodzenia, a straciłem kilka godzin z życia.
  • Oczywiście dobrze jeśli komputery są dostatecznie blisko siebie i sygnał nie ma przeszkód na drodze. Raczej zapomnij o tworzeniu sieci, jeśli komputery dzieli ściana.
  • Na hoście musisz udostępnić połączenie, dzięki któremu reszta świata trafia do tego komputera. (Właściwości połączenia internetowego -> Zaawansowane -> „Zezwalaj innym użytkownikom sieci na łączenie się poprzez połączenie internetowe tego komputera”, jeśli masz możliwość, wybierz swoje połączenie Bluetooth PAN)
  • Windowsowy Firewall na kliencie powinien być wyłączony, chyba, że chcesz się bawić w tworzenie wyjątków

Moja (działająca) konfiguracja, na obydwóch komputerach wszystko jest ustawione ‚na sztywno’:

Host

  • Połączenie z siecią domową: Adres IP: dowolny (mój: 192.168.2.100), Bramka/DNS: router domowy (192.168.2.1)
  • Połączenie Bluetooth: Adres IP: 192.168.50.1, Maska: 255.255.255.0, Bramka: adres routera (192.168.2.1), DNS: nie wpisany

Klient:

  • Oczywiście łączysz się za pomocą BlueSoleil z hostem na usłudze Osobistej sieci
  • Połączenie Bluetooth: Adres IP: 192.168.50.2, Maska: 255.255.255.0, Bramka: host (192.168.50.1), DNS: router domowy (192.168.2.1)
  • Wyłączony Windowsowy Firewall

Na test, spróbuj pingować nawzajem komputery. (Start -> Uruchom i wpisz..)

  • Dla hosta: ping 192.168.50.2 -t
  • Dla klienta: ping 192.168.50.1 -t

Powinno już wszystko działać. Jednak jeśli nie..

  • Ustaw komputery w tej samej grupie roboczej
  • Spróbuj z kreatorem konfiguracji udostępniania połączenia, kilka miesięcy temu w magiczny sposób dzięki niemu takie połączenie zaczęło mi działać
  • Restart systemu
  • Pokombinuj, ostatecznie reinstaluj na komputerach BlueSoleil, a w ostatecznej ostateczności system ;-)
Tagi: , ,

Skomentuj